Moje rozważania i propozycje
#1
Witam, na wstępie chciałbym pogratulować stworzenia serwera, który według mnie jest całkiem całkiem obiecujący. Chciałbym również pogratulować kilku rozwiązań, które zostały wprowadzone, szczególnie nowa szata graficzna interfejsu oraz funkcjonalność community board - może było to już gdzieś ale dla mnie jest to nowość, która mnie miło zaskoczyła.

Chciałbym w tym temacie przedstawić kilka propozycji, które ja uważam za warte rozważenia lub przemyślenia w całości lub częściowo w przyszłym rozwoju serwera. Być może moje propozycje natchnął kogoś do przedstawienia swoich bardziej trafnych, które będzie można przemyśleć i być może wprowadzić.

Serwer jest w przededniu zwiększenia limitu poziomów do 40 i jest to dobry czas na zastanowienia się i być może jakieś poprawy, ulepszenia lub dodatkowe pomysły. Progresywność serwera jest ciekawym i według mnie dobrym przedsięwzięciem, gdyż daje nam to możliwość jakichkolwiek zmian z dalszych etapów gry bez większego ryzyka poszkodowania obecnych graczy na serwerze. W regulaminie jest zapis, że możliwe będzie restartowania serwera gdy gra na nim stanie się już martwa i dlatego uważam, że warto pochylić się nad tym żeby jak najbardziej opóźnić lub odwołać tę ostateczność, a jak wiadomo większość serwerów prywatnych staje w końcu przed takim zabiegiem.

Kończąc ten przydługi wstęp chciałbym przejść do sedna. Wywód mój nie będzie krótki, dlatego chciałbym i życzyłbym sobie, żeby do dyskusji włączyć się po przeczytaniu całości i przemyśleniu. Zaznaczam raz jeszcze są to moje rozważania i nie koniecznie muszą być poprawne lub nawet mogą być błędne. Dobrze zacznijmy zatem.


I. Rozgrywka

1. Doświadczenie.

Obecność Vitality systemu oraz tego Nevit's Blessing jak i fakt występowania champiom mobów powoduje, że zdobywania doświadczenia jest dość szybkim procesem, oczywiście jeśli mamy trochę szczęścia do championów i dużo Vitality.

Zwiększone zapotrzebowanie doświadczenia do osiągnięcia poziomu wprowadzone już od pierwszych poziomów sprawia, że gramy jakby dłużej próbując zdobyć upragniony poziom. Osobiście uważam, że to dobry pomysł jednak wg mnie zwiększona ilość doświadczenia na poziom nie powinna się kończyć na 55 poziomie. Można by to dalej ciągnąć. Na 40 poziomie jest jakieś 100% dodatkowego doświadczenia. Czemu by nie kontynuować tego ponad 55 poziom? Rozumiem, że później i tak trzeba dużo zebrać żeby awansować, ale mamy też lepszy sprzęt i lepsze umiejętności żeby to osiągnąć. Być może to wydłuży żywotność serwera skoro do dojścia do "końca gry" będziemy potrzebować więcej czasu. Sugerowałbym zwiększenie potrzebnego doświadczenia o około 30% po 55 poziomie lub jakieś inne wartości.

Zmniejszenie ilości doświadczenia z RB po 50 poziomie do poziomu 80% wartości podstawowej.

2. Teleporty.

Zwiększenie kosztu teleportacji z miasta do miasta lub do lokacji jest ciekawe bo trzeba wydać złoto, którego niedługo będzie w nadmiarze. Umożliwienie przemieszczania się za pomocą wierzchowców pochwalam, chociaż nadaje się to na niewielkie odległości. Przejście z Gludio do Goddard czy Aden mija się z celem. Dlatego proponowałbym wprowadzenie możliwości teleportacji u Gatekeeperów za Tokeny otrzymywane za wykonanie prostych zdań, jak w startowych lokacjach (trzeba zdobyć 20 przedmiotów i dostajemy dwa tokeny na teleport do Gludin).

Nie jestem do końca pewny czy jest to wykonalne ale wpadł mi taki pomysł. Przeczytałem, że zwiększone koszty teleportu i wierzchowce są wprowadzone po to żeby gracze zwiedzili nieodwiedzane lokacje. A co jeśli by w każdym mieście można było zrobić zdania dla Gatekeepera związane w lokacjami w danym regionie, np. zadania dla Gatekeepera w Dion wysyłają nas do lokacji, do których rzadko się zapuszcza lub do części lokacji których się nie odwiedza, bo albo niema tam mobów albo są za daleko a nabić poziom można bliżej miasta. Do takich miejsc nie byłoby teleportów, trzeba by tam dojść pieszo lub wierzchem, można by tam ustawić moby, które normalnie występują  regionie danego miasta. Podzielić by trzeba zadania na poziomy i regiony tj, postać z 50 poziomu nie można wykonać zadania u Gatekeepera w Gludin. Tokeny  niesprzedawalne, kto chce zaoszczędzić zrobi kilka zadań. Tylko pytanie czy technicznie jest to do wykonania, bo trzeba by chyba robić zadania dla każdego Gatekeepera oddzielnie.

Taki pomysł, żeby była alternatywa dla tych co chcą sobie dołożyć roboty, pozwiedzać ale i zaoszczędzić. Zostawiłbym też zwiększony koszt teleportów po 40 poziomie.

3. Buffy od NPC

Jako, że serwer nie jest zasiedlony przez tysiące czy chociażby setki graczy buffy od NPC zdają się dobrym pomysłem, nawet te po 40 poziomie. Jednak rozważyłbym nie zwiększania ich mocy po 40 poziomie, da to szanse bufferom na wystawianie sklepików a ludzie będą je od nich kupować jeśli będą chcieli mieć lepsze wzmocnienie. Taki mam pomysł bo nie jestem pewien jak to sprawuje się na wyższych poziomach np. 70+ czy aby słabe buffy od NPC nie będą za słabym wsparciem jeśli nie będzie żadnego offline buffera. Tu trzeba by się nad tym zastanowić.

Wydatki na buffy w sklepach graczy będzie też cyrkulacją adeny na serwerze - może nie miliony ale zawsze jakiś to odpływ z jednej kieszeni do drugiej.

4. Manor system

Tutaj chciałbym tylko wspomnieć o tym, że Manor system może być i bardzo dobrym jak i paskudnym dodatkiem, który może zrujnować ekonomię serwera. Niestety nie mogę się jakoś konkretnie wypowiedzieć na jego temat na tym serwerze, ze względu, że zamki jeszcze są nie zajęte więc i niema komu wystawiać ziaren na sprzedaż. Proponowałbym jednak zastanowić się na tym tematem zawczasu, żeby później nie było problemów. Zdaje sobie sprawę jak i pewnie reszta z Was, że często wykorzystywane są programy do sprzedaży owoców i jedna postać codziennie zbiera kilka tysięcy materiałów najwyższych klas. Według mnie jest to temat poważny do rozważenia - chyba że na tej kronice w ogóle nie działa Manor, bo nie ukrywam, ze nie jestem jakoś 100% zapoznany z mechaniką na High Five.


II. Wyposażenie i rzemiosło

1. Rzemiosło

W opisie serwera stoi, że "Sanctuary przywraca znaczenie rzemiosła znane ze starszych kronik i umożliwia składanie przedmiotów Top S84." Przywrócenie rzemiosła znanego z poprzednich kronik wiązałoby się z przywróceniem konieczności kucia przedmiotów od C do S. Kucie tylko S84 nie jest przywróceniem rzemiosła.
Dobrze, że zrezygnowano z kupowania shotów w sklepie na rzecz krasnoludów - to jest dobre posunięcie.
Czekanie na kucie przedmiotów S84 sprowadza krasnoludy tylko do roli producentów shotów a spoilerów do szukania i chomikowania materiałów na później.
Rozważyłbym przywrócenie konieczności wykuwania przedmiotów B, A, S u krasnoludów lub szukanie ich z dropów. Rozumiem, że kucie jest żmudnym procesem i łatwiej jest po prostu kupić wszystko za gotówkę w sklepie, ale jeśli mówimy o przywracaniu rzemiosła to raczej powinniśmy iść w tym kierunku.
Sprawdzałem w biblioteczce serwera i można dropić i spoilować materiały i receptury na przedmioty B i A - sprawdzałem wybiórczo. Jeśli są jakieś, które można było dostać tylko w wyniku zadań a obecnie te lokacje są zajęte przez potwory o znacznie wyższych poziomach lub zadania zostały usunięte, można by spróbować wprowadzić potwory, które mogłyby dropić potrzebne materiały i ulokować je w lokacjach, które nie są zaludnione, a pewnikiem się takie znajdą, lub dodać do już istniejących potworów potrzebne receptury czy też materiały.

2. Wyposażenie

Jako że jutro wchodzimy na możliwość używania przedmiotów C a pozniej B i tak dalej chciałbym, żebyśmy zastanowili się nad dostępem przedmiotów w sklepach. Noszenie dobrego sprzętu zawsze było jakiegoś rodzaju nobilitacją dla gracza.
Moja propozycja jest taka:
- usunięcie ze sklepów przedmiotów TOP C - możliwość craftu lub dropu, albo ulepszenie MID C za AA u Mammona (ewentualnie dodanie ich do Luxury za odpowiednią ilość kryształów oraz może jakiejś AA lub nie),
- Usunięcie przedmiotów B i A  w całości lub w części: zostawiamy najniższe bronie B i część zbroi ale nie kompletne, cześć np, hełmy i rękawice trzeba by sobie wykonać, wyrzucamy wszystko A lub robimy jak z rzeczami B - najniższe zostawiamy i cześć kompletu zbroi można kupić a cześć trzeba jednak zrobić.
- zmiana cen za przedmioty w Luxury - proponowałbym znacznie zwiększyć koszty kupna przedmiotów w Luxury lub wprowadzić zakupy za Kryształy A i B.

Jeden i drugi punkt tej części mają za zadanie wydłużyć grę i mam nadzieję wprowadzić jakiś handel materiałami, częściami i receptami. Dodatkowo wypływ pieniędzy z kieszeni graczy mam nadzieję w jakimś stopniu ograniczałby ryzyko nadmiaru adeny na serwerze, co i tak się raczej wydarzy ale lepiej później niż wcześniej.

Słowem na zakończenie chciałem jeszcze raz napisać, że to są tylko moje przemyślenia i mogą być całkowicie błędne. Piszę to jednak dlatego, że uważam, że od początku powinno się starać żeby coś co robimy trwało w dobrej kondycji jak najdłużej i jeśli możemy coś poprawiać to powinniśmy to robić lub przynajmniej rozważyć takie możliwości.
Rozumiem, że część graczy będzie twierdziła, że takie rozwiązania są niepotrzebnym utrudnianiem gry i ja to rozumiem bo ja też nie siedzę po 10h przy grze. Jednak chciałbym zwrócić uwagę na to że High Five było ostatnią kroniką przed GoD a gra jako płatna miała przyciągać graczy do płacenia abonamentu i w miarę szybkiego wyexpiena się by dogonić graczy z TOP przed wejściem następnej części.

Mam nadzieję, że poświęciliście chwilę czasu na przeczytanie tego wywodu i być może wywiąże się jakaś dyskusja, która będzie przyczynkiem do ulepszania serwera w przyszłości. Życzyłbym sobie jednak, żeby ewentualna dyskusja miała jakiś poziom kultury, wszak wszyscy jesteśmy dorośli (oprócz tych co nie są) i jesteśmy w stanie kulturalnie rozmawiać a nie na poziomie komentarzy na facebooku.
Pozdrawiam.
Reply
#2
stary straciłeś tylko kupę wolnego czasu Big Grin wiesz ile ludzi się spuszczało aby cos zmienić dla większego online Big Grin na innych forach czy fb
Reply
#3
A szkoda - bo rozważania bardzo fajne i trafne. Zwłaszcza co do craftowania przedmiotów... ale pewnie przy niedużym online nie ma sensu tego zmieniać.
BTW jak można sprawdzić ilość graczy online?? Mamy jakieś info co do tego??
Reply
#4
(13-09-2021, 10:10)romek Wrote: A szkoda - bo rozważania bardzo fajne i trafne. Zwłaszcza co do craftowania przedmiotów... ale pewnie przy niedużym online nie ma sensu tego zmieniać.
BTW jak można sprawdzić ilość graczy online?? Mamy jakieś info co do tego??

Otwórz community board i masz licznik w lewym górnym rogu.

Mam nadzieję, że Seaniel chociaż się wypowie co do sugestii autora, bo są ciekawe i zgodne z duchem projektu.
Reply
#5
Dzięki za uwagi. Jest już zdecydowanie za późno na jakiekolwiek gruntowne zmiany. Gracze zaplanowali swoją grę na bazie tego co zostało im przedstawione na starcie, a ja czuję się zobowiązany zapewnić im stabilność rozgrywki i nie mogę robić rewolucji co tydzień. Dlatego, aż do czasu kolejnej kroniki (Horizon 2.0) będę się starał unikać jakichkolwiek kontrowersyjnych zmian.

I.1. Przy zmianach doświadczenia w zakresie całej gry stosuje się po prostu mniejszy Rate.

I.2. Nowe zadania, dialogi, mechanika do tego to jest pół roku pracy.

I.3. Buffy od NPC mają marginalne znaczenie.

I.4. Manor działa.

II.1. Na Interlude kupowanie kończyło się na mid C. Czyli do składania były top C, low B, top B, low A, mid A (tylko bronie), top A i low S grade, czyli 7 poziomów sprzętu. Na H5 mamy do kupienia max low/mid A, czyli do składania pozostaje top A, low S, top S, S80, low S84 i u nas jeszcze top S84 (bo midy nie mają recek), czyli 6 poziomów sprzętu - podobnie. Różnica między H5, a Interlude jest tak duża jak między Interlude, a C1, dlatego wydaje wam się, że rzeczy które tam były cenne tu są zbyt łatwe do zdobycia.

II.2. Nie oceniam, po prostu jest za późno, żeby robić takie zmiany.
Reply




Users browsing this thread: 2 Guest(s)